Často kladené otázky

Obec

Je starosta vrcholným představitelem obce s nejvyšší rozhodovací pravomocí?

Není. Vrcholným orgánem obce je zastupitelstvo obce, tedy patnáctičlenný tým lidí, který má každý jiný názor,  jiný pohled i jiné priority. Rozhodnutí zastupitelstva jsou vždy kompromisem těchto různých názorů. O stupeň níže je rada obce, která rozhoduje v zákonem stanovených případech, tedy už nikoliv o všem. Starosta obce zastupuje obec navenek a je oprávněn podepisovat to, k čemu ho zastupitelstvo nebo rada pověří. Podepíše-li smlouvu, aniž by ho některý orgán obce k tomu pověřil, je tato od samého počátku neplatná. Podle stávající legislativy občané nevolí starostu, ale zastupitelstvo, které pak volí starostu a má i právo starostu odvolávat. Rozpočet schvaluje rovněž zastupitelstvo a tento akt musí předcházet zveřejnění návrhu rozpočtu. Obyvatelé se mohou k návrhu rozpočtu vyjadřovat.

Jak máme postupovat, když neslyšíme hlášení místního rozhlasu?

Obec má zajištěnou pravidelnou údržbu odbornou firmou, která se provádí dvakrát ročně, na jaře a na podzim, pokud někdo nenahlásí závadu mimo tyto termíny. Kromě toho mají občané, kteří mají připojení k internetu, možnost objednat si na adrese obec@libeznice.cz zasílání všech zpráv místního rozhlasu elektronickou poštou. Tato možnost byla zveřejněna i v Líbeznickém zpravodaji.  Před nedávnem byl zaveden bezdrátový místní rozhlas i do částí obce, kde dosud nebyl slyšet. Prosíme vás o vaše připomínky k hlasitosti či srozumitelnosti rozhlasových relací  na e-mail obce: obec@libeznice.cz  nebo tel.: 283 981 058, podle nichž bude firmou upravena hlasitost nebo natočeny reproduktory tak, abyste byli  spokojeni. Siréna na budově č.p. 142 je ve vlastnictví Integrovaného záchranného systému, který ji také spouští, provádí její pravidelné zkoušky vždy v poledne 1. středu v měsíci, vyhlašuje s její pomocí požární poplachy td. Obec do tohoto nezasahuje.

Je možné zvýhodnit nějak trvale bydlící proti trvale nebydlícím (nevím co vše obec může). Přijde mi nefér, když trvale nebydlící využívají služby obce stejným způsobem jako trvale bydlící?

Tento problém nás trápí asi ze všeho nejvíce, ale bohužel to nelze. Jediným způsobem je nastavit kritérium přijetí dítěte do školky na přihlášení celé rodiny do obce. Ostatní věci - svícení v noci, údržba komunikací apod. musí obec zajišťovat ze zákona bez ohledu na přihlášené nebo nikoliv.

Obecní úřad

Jaké služby občanům poskytuje Obecní úřad Líbeznice a co si zde můžete vyřídit?
  • poskytování služby Czech Point (více informací naleznete zde)
  • provádí legalizaci a vidimaci (ověřování podpisů a listin)
  • změna jména a příjmení
  • vydávání druhopisů matričních dokladů (pouze u matričních událostí, které se staly v matričním obvodu Líbeznice)
  • uzavírání sňatků
  • zvláštní matrika
  • správní řízení na úseku evidence obyvatel - rušení údaje o místu o trvalém pobytu
  • přihlášení k trvalému pobytu
  • správní řízení na úseku ochrany přírody a krajiny (kácení dřevin a porostů)
  • vybírání správních a místních poplatků
  • určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů 
Kde a jak je možné požádat o nový občanský průkaz?
  • Občanský průkaz je povinen mít občan České republiky, který dosáhl věku 15 let a má trvalý pobyt na území České republiky. Občanský průkaz může mít i občan, jehož svéprávnost byla omezena.

    Občanský průkaz lze na žádost vydat i občanovi mladšímu 15 let nebo občanovi, který nemá trvalý pobyt na území České republiky.

    Jaké typy občanských průkazů se vydávají

  • občanské průkazy se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem občanům mladším 15 let s dobou platnosti na 5 let, občanům starším 15 let s dobou platnosti na 10 let a občanům starším 70 let s dobou platnosti na 35 let,
  • občanské průkazy bez strojově čitelných údajů:
    • s dobou platnosti na 6 měsíců, jestliže nelze vydávat občanské průkazy se strojově čitelnými údaji, protože došlo k technické závadě na zařízení zabezpečujícím jejich výrobu nebo ke katastrofě či jiné mimořádné události,
    • s dobou platnosti na 3 měsíce, jestliže o něj požádá občan bezprostředně po nabytí českého státního občanství,
    • s dobou platnosti na 1 měsíc na žádost občana pouze v případě, že občan potřebuje občanský průkaz v souvislosti s výkonem
  • O vydání občanského průkazu žádá: 

  • občan starší 15 let; předložením žádosti a dokladů potřebných pro vydání občanského průkazu může pověřit jinou osobu, která se nemusí prokazovat plnou mocí (pokud se občan rozhodne, že pro účely vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem využije fotografii a podpis vedené v informačním systému evidence občanských průkazů nebo v informačním systému evidence cestovních dokladů a od vydání dokladu, pro jehož účely byly pořízeny, neuplynula doba delší než 1 rok a nedošlo k podstatné změně podoby),
  • za občana mladšího 15 let jeho zákonný zástupce. Místo zákonného zástupce může žádost podat pěstoun, osoba, které byl občan mladší 15 let svěřen do péče, nebo ředitel zařízení pro výkon ústavní výchovy anebo zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, která pečují na základě soudního rozhodnutí o občana mladšího 15 let; tyto osoby připojují k žádosti souhlas zákonného zástupce s jeho úředně ověřeným podpisem. Úředně ověřený podpis se nevyžaduje, jestliže zákonný zástupce vyjádřil svůj souhlas a žádost podepíše před zaměstnancem Ministerstva vnitra nebo zaměstnancem obce zařazeným do obecního úřadu obce s rozšířenou působností, u něhož se žádost podává. Souhlas zákonného zástupce se nevyžaduje, pokud je jeho opatření spojeno s překážkou těžko překonatelnou,
  • za občana, jehož svéprávnost je omezena tak, že není způsobilý požádat o vydání občanského průkazu, podává žádost opatrovník nebo jiný zákonný zástupce, pokud mu nebyl opatrovník ustanoven,
  • za občana staršího 15 let může o vydání občanského průkazu požádat rovněž člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování občana bylo schváleno soudem.
  • Jak a kam se obrátit

    Občan může požádat o vydání občanského průkazu u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností, v hlavním městě Praze u kteréhokoliv úřadu městské části Prahy 1 až 22. Od 1. ledna 2016 došlo ke změně příslušnosti pro vydání občanského průkazu (došlo ke zrušení místní příslušnosti podle trvalého pobytu občana). Vydávajícím úřadem bude ten obecní úřad obce s rozšířenou působností, u něhož občan podá žádost o vydání občanského průkazu.

    V případě vydávání občanského průkazu ve zkrácené lhůtě (v pracovních dnech do 24 hodin nebo do 5 pracovních dnů) je vydávajícím orgánem rovněž Ministerstvo vnitra. Žádost o vydání občanského průkazu ve zkrácené lhůtě lze podat u Ministerstva vnitra na adrese: Na Pankráci 72, Praha 4 (metro C - stanice "Pražského povstání") nebo u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností, v hlavním městě Praze u kteréhokoliv úřadu městské části Prahy 1 až 22. Upozorňujeme, že občanský průkaz vydávaný do 24 hodin lze převzít pouze u Ministerstva vnitra.

    Pokud má občan digitalizovanou fotografii a podpis v evidenci občanských průkazů nebo v evidenci cestovních dokladů a od vydání dokladu, pro jehož účel byly pořízeny, neuplynula doba delší než 1 rok a nedošlo k podstatné změně podoby, může podat žádost o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem i v elektronické podobě. Tato žádost se zasílá obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností na stanoveném formuláři* prostřednictvím datové schránky; není-li doručena prostřednictvím datové schránky, musí být opatřena uznávaným elektronickým podpisem.

    Převzetí občanského průkazu 

  • občanský průkaz převezme občan u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, u kterého byla podána žádost o vydání občanského průkazu; občanský průkaz se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem vydávaný ve lhůtě 30 dnů lze za správní poplatek převzít i u jiného obecního úřadu obce s rozšířenou působností, který občan uvede v žádosti;
  • občanský průkaz vydávaný ve zkrácené lhůtě (v pracovních dnech do 24 hodin) lze převzít pouze u Ministerstva vnitra;
  • občanský průkaz vydávaný ve zkrácené lhůtě (do 5 pracovních dnů) lze převzít u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, u kterého byla podána žádost o vydání občanského průkazu nebo u Ministerstva vnitra;
  • vyžaduje se osobní převzetí občanského průkazu občanem, jemuž se vydává, nebo jeho zákonným zástupcem anebo například pěstounem, jedná-li se o dítě ve věku do 15 let;
  • za občana, jehož svéprávnost je omezena tak, že není způsobilý požádat o vydání občanského průkazu, přebírá a převzetí občanského průkazu svým podpisem potvrzuje opatrovník;
  • za občana staršího 15 let může občanský průkaz převzít člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování občana bylo schváleno soudem;
  • při převzetí občanského průkazu si občan zadá bezpečnostní osobní kód, který slouží k autentizaci držitele při fyzickém prokázání jeho totožnosti;
  • občan může při převzetí občanského průkazu nebo kdykoli poté u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností zadat identifikační osobní kód a deblokační osobní kód pro účely aktivace identifikačního certifikátu; (identifikační osobní kód slouží k přístupu k identifikačnímu certifikátu a je využíván při vzdálené autentizaci držitele a k přístupu k identifikačním údajům držitele; deblokační osobní kód slouží k odblokování přístupu k identifikačnímu certifikátu);
  • bezpečnostní osobní kód, identifikační osobní kód a deblokační osobní kód při převzetí občanského průkazu nezadává občan mladší 15 let, občan, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý požádat o vydání občanského průkazu, nebo občan, kterému brání zadat kód překážka těžko překonatelná. 
  • Co předkládáte

    Jedná-li se o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem:

  • doklady stanovené zákonem (viz níže), popřípadě další doklady osvědčující skutečnosti potřebné k odstranění případných rozporů zjištěných při zpracování údajů uvedených v žádosti s údaji vedenými v registru obyvatel, v evidenci obyvatel anebo v evidenci občanských průkazů nebo v evidenci cestovních dokladů,
  • nepodává se vyplněná žádost na úředním tiskopisu, protože žádost se všemi potřebnými údaji vytiskne úředník a občan potvrdí podpisem jejich správnost a úplnost.
     
  • Fotografii lze za účelem vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem pořídit dvěma způsoby:

  • u obecního úřadu obce s rozšířenou působností; fotografii pořizuje úředník při podání žádosti,
  • u fotografa, který ji elektronicky zašle prostřednictvím datové schránky Ministerstva vnitra obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, u něhož požádáte o vydání občanského průkazu. 
  • Jedná-li se o vydání občanského průkazu bez strojově čitelných údajů:

  • vyplněnou žádost o vydání občanského průkazu;
  • dvě fotografie,
  • doklady stanovené zákonem (viz níže), popřípadě další doklady osvědčující skutečnosti potřebné k odstranění případných rozporů zjištěných při zpracování údajů uvedených v žádosti s údaji vedenými v registru obyvatel, v evidenci obyvatel anebo v evidenci občanských průkazů nebo v evidenci cestovních dokladů. 
  • Fotografie musí mít tyto náležitosti

  • Má hladký povrch a je v černobílém nebo barevném provedení, je obdélníkového tvaru o rozměrech 35 mm x 45 mm, postavená na kratší stranu, s rovnými nebo zaoblenými rohy s poloměrem r = 3 mm +/- 0,5 mm, o tloušťce od 0,13 mm do 0,27 mm.
  • Zobrazuje hlavu a horní část ramen zobrazované osoby, a to v předním čelném pohledu. Pohled zobrazované osoby směřuje do objektivu.
  • Odpovídá podobě zobrazované osoby v době podání žádosti. Pohled přes rameno, pootočená nebo nakloněná hlava nejsou přípustné. Zobrazovaná osoba musí mít neutrální výraz a zavřená ústa, oči musí být otevřené a nesmí být překryté vlasy. Brýle osoby na fotografii nesmí zakrývat oči a vytvářet odlesky. Pokrývka hlavy z náboženských nebo zdravotních důvodů nesmí na obličeji vytvářet stíny.
  • Mezi horním okrajem hlavy a horním okrajem fotografie je vzdálenost minimálně 2 mm. Výška obličejové části hlavy, která je tvořena vzdáleností od očí k bradě, je minimálně 13 mm.
  • Pozadí za zobrazovanou osobou je bílé až světlemodré, popřípadě světlešedé barvy, přičemž je přípustný plynulý přechod těchto barev. Fotografie je bez odlesků, které by skryly nebo výrazně změnily charakteristické identifikační znaky osoby, jimiž jsou zejména tvar a umístění obočí, očí, nosu, úst, brady a celkový tvar obličeje. Nelze provádět retuše ani jiné úpravy negativu ani pozitivu fotografie, popřípadě digitální fotografie osoby, ani jejího tisku.
     
  • Doklady předkládané k vydání občanského průkazu

    Doklady musí být předloženy v originále, ověřeném opise nebo ověřené kopii.

    K vydání prvního občanského průkazu občanovi, který má trvalý pobyt na území České republiky, se předkládá:

  • rodný list,
  • doklad o státním občanství občana, vzniknou-li důvodné pochybnosti o tomto údaji. Nemá-li žadatel o vydání prvního občanského průkazu takový doklad, ověří obecní úřad obce s rozšířenou působností, u kterého podává žádost o vydání prvního občanského průkazu, na jeho žádost státní občanství občana u úřadu příslušného k jeho vydání.
     
  • K vydání prvního občanského průkazu po ukončení pobytu v cizině anebo po nabytí státního občanství, nebo občanovi, který nemá na území České republiky trvalý pobyt, se předkládá:

  • rodný list; to neplatí v případě, kdy občan žádá o vydání prvního občanského průkazu bez strojově čitelných údajů s dobou platnosti na 3 měsíce bezprostředně po nabytí státního občanství,
  • doklad o státním občanství občana, jemuž má být vydán občanský průkaz.
     
  • K vydání prvního občanského průkazu občanovi, jehož svéprávnost byla omezena, se předkládá 

  • rodný list občana, jemuž má být občanský průkaz vydán,
  • rozhodnutí soudu o omezení svéprávnosti občana,
  • občanský průkaz opatrovníka nebo jiného zákonného zástupce, a jde-li o opatrovníka, doklad o ustanovení opatrovníkem; je-li opatrovníkem právnická osoba, předloží doklad o ustanovení opatrovníkem a fyzická osoba, která jedná jménem této právnické osoby, předloží svůj občanský průkaz a doklad osvědčující oprávnění jednat za právnickou osobu.
     
  • Při vydání nového občanského průkazu

  • se předkládá dosavadní občanský průkaz, doklad o změně nebo doklad potvrzující nový údaj (např. potvrzení o změně místa trvalého pobytu, diplom). Doporučujeme požádat 30 dnů před skončením platnosti dosavadního občanského průkazu. Pokud bude občanský průkaz při podání žádosti již neplatný, nelze jím prokazovat zapsané údaje a bude vyžadován rodný list, popř. další doklady.
  • občan, který nemůže předložit dosavadní občanský průkaz, je povinen prokázat totožnost a předložit potvrzení o občanském průkazu vydané při ohlášení ztráty, odcizení nebo zničení dosavadního občanského průkazu,
  • občan, jemuž byl vydán občanský průkaz bez strojově čitelných údajů bezprostředně po nabytí státního občanství, předkládá před vydáním nového občanského průkazu rodný list.
  • Formuláře

    Občan, který žádá o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem, nepodává vyplněnou žádost na úředním tiskopisu, pouze předloží požadované doklady. Žádost se všemi potřebnými údaji vytiskne úředník a občan potvrdí podpisem jejich správnost a úplnost. Pokud je vedena v evidenci občanských průkazů nebo v evidenci cestovních dokladů digitalizovaná fotografie občana a jeho podpis a od vydání dokladu, pro jehož účel byly pořízeny, neuplynula doba delší než 1 rok, může občan podat žádost o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem.  Formuláře žádosti o vydání občanského průkazu bez strojově čitelných údajů jsou k dispozici u všech obecních úřadů obcí s rozšířenou působností  

    Poplatky

    Vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem ve lhůtě do 24 hodin pracovního dne:

  • při podání a převzetí u Ministerstva vnitra - 1000,- Kč
  • při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností - 500,- Kč
  • při převzetí u Ministerstva vnitra, pokud byla žádost podána u obecního úřadu obce s rozšířenou působností - 500,- Kč
  • občanům mladším 15 let:

  • při podání a převzetí u Ministerstva vnitra - 500,- Kč
  • při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností - 250,- Kč
  • při převzetí u Ministerstva vnitra, pokud byla žádost podána u obecního úřadu obce s rozšířenou působností - 250,- Kč 
  • Vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem ve lhůtě do 5 pracovních dnů:

  • při podání a převzetí u Ministerstva vnitra - 500,- Kč
  • při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností - 250,- Kč
  • při převzetí u Ministerstva vnitra - 250,- Kč
  • při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností a převzetí u stejného obecního úřadu obce s rozšířenou působností - 500,- Kč
  • občanům mladším 15 let:

  • při podání a převzetí u Ministerstva vnitra - 300,- Kč
  • při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností - 200,- Kč
  • při převzetí u Ministerstva vnitra - 100,- Kč
  • při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností a převzetí u stejného obecního úřadu obce s rozšířenou působností - 300,- Kč
     
  • Vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem z důvodu zápisu titulu nebo vědecké hodnosti anebo jeho vydání z jiného osobního důvodu v době delší než půl roku před uplynutím platnosti dosavadního občanského průkazu - 200,- Kč

    Vydání občanského průkazu bez strojově čitelných údajů s dobou platnosti na 3 měsíce - 100,- Kč

    Vydání občanského průkazu občanu mladšímu 15 let - 50,- Kč

    Vydání občanského průkazu občanu staršímu 15 let, který nemá trvalý pobyt na území České republiky - 100,- Kč

    Vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem za průkaz poškozený, zničený, ztracený, odcizený, zneplatněný z důvodu nebezpečí zneužití dat v identifikačním certifikátu v kontaktním elektronickém čipu nebo za průkaz obsahující neoprávněně provedené zápisy - 100,- Kč

    Převzetí občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, který občan uvedl v žádosti - 100,- Kč

    Odblokování elektronické autentizace občanského průkazu - 100,- Kč

    Lhůty pro vyřízení

  • občanský průkaz se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem se vyhotoví do 30 dnů ode dne podání žádosti, anebo za správní poplatek ve zkrácené lhůtě, a to v pracovních dnech do 24 hodin, nebo do 5 pracovních dnů,
  • občanský průkaz bez strojově čitelných údajů vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností do 15 dnů ode dne podání žádosti.
  •   

Co mám dělat, když jsem ztratil občanský průkaz?

Neprodleně ohlásit ztrátu nebo odcizení občanského průkazu !!

  1. kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností (tj. tam, kde se vydávají občanské průkazy), v hl.m. Praze kterémukoliv úřadu městské části Prahy 1 až 22 nebo
  2. kterémukoliv matričnímu úřadu,
  3. odcizení občanského průkazu (nikoli ztrátu) lze ohlásit také Policii České republiky.
     

Tyto úřady hned zavedou údaje o ztrátě nebo odcizení občanského průkazu do informačního systému evidence občanských průkazů. Následně jsou čísla těchto občanských průkazů zveřejněna na webových stránkách Ministerstva vnitra v databázi neplatných dokladů, v Schengenském informačním systému a v databázi Interpolu tak, aby se předešlo zneužití občanského průkazu.

Ztrátu nebo odcizení dokladu neoznamujte Ministerstvu vnitra. Ministerstvo vnitra není příslušné k zavádění těchto údajů do informačního systému, pouze zveřejňuje údaje o ztrátě nebo odcizení dokladu v databázi neplatných dokladů na internetových stránkách. Tyto údaje však již musí být v informačním systému zavedeny.

Ohlášením ztráty nebo odcizení skončí platnost občanského průkazu.

Nalezený občanský průkaz musíte odevzdat. Používání občanského průkazu, jehož ztrátu nebo odcizení občan ohlásil, je přestupkem.

Při ohlášení ztráty nebo odcizení občanského průkazu obdržíte Potvrzení o občanském průkazu. Toto potvrzení není náhradní doklad za občanský průkaz (není to veřejná listina, neobsahuje fotografii).

Máte povinnost požádat o nový občanský průkaz do 15 pracovních dnů po ohlášení ztráty nebo odcizení občanského průkazu (vybírá se správní poplatek 100 Kč).

Lhůta pro vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji je 30 dnů. Občanský průkaz lze vydat za správní poplatek také ve zkrácených lhůtách, a to v pracovních dnech do 24 hodin nebo do 5 pracovních dnů.

Požádat o vydání nového občanského průkazu můžete u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností (příslušnost pro vydání občanského průkazu se již neřídí místem trvalého pobytu). Občanské průkazy ve zkrácených lhůtách vydává také Ministerstvo vnitra.

Při podání žádosti o nový občanský průkaz budete muset prokázat totožnost (např. cestovním pasem, řidičským průkazem, rodným listem).

Pokud je váš občanský průkaz v databázi neplatných dokladů a nehlásili jste jeho ztrátu ani odcizení, nemusí se jednat o chybný údaj. Neplatný může být občanský průkaz i z důvodu zrušení trvalého pobytu. (Ohlašovna může ve správním řízení zrušit trvalý pobyt na návrh oprávněné osoby, pokud občan nemá žádné užívací právo k bytu nebo domu, a zároveň se tam nezdržuje).

  

 

Do kdy musím zaplatit poplatek za odvoz odpadu a jaká je jeho výše?

Za svoz odpadu se platí podle velikosti nádoby a podle intervalu svozu a platí, že čím více vytřídíte odpad, tím méně budete platit za „černou“ popelnici. Každý polatník vyplní na OÚ Líbeznice "Prohlášení plátce poplatku za komunální odpad", kde si zvolí velikost nádoby a frekvenci svozu.

Prohlášení poplatníka musí vyplnit každý občan, který si nově pořídil nemovitost v naší obci.

V tabulce uvádíme výši poplatku podle velikosti nádoby a intervalu svozů:

Typ nádoby

1 x týdně (52 svozů)

1 x za 14 dnů (26 svozů)

80 l

1900 Kč

900 Kč

120 l

2200 Kč

1400 Kč

240 l

3900 Kč

2500 Kč

Důležité informace

Vzhledem ke statistické evidenci množství odpadu v Líbeznicích obec stanovila minimální velikost nádoby a četnost svozu ve vztahu k počtu osob v domácnosti. To samozřejmě neznamená, že si nemůžete pořídit nádobu větší či požadovat vyšší frekvenci svozu; toto minimum by mělo být motivační pro to, aby se snižovalo množství nevytříděného komunálního odpadu, který se dále nezpracovává.

počet osob

vel. nádoby (litry)

četnost vývozu

1

80

14

2

80

14

3

80/120

7/14

4

80

7

5

80

7

6 a více

120

7

 

Kdy musíme poplatek zaplatit?

Poplatek je splatný do 31.1. kalendářního roku. Je možné ho začít platit vždy až od 1.1.daného roku převodem na účet či osobně v hotovosti nebo kartou v úředních hodinách, tj. Pondělí a středa  8 - 12, 13 -17 hodin

Musíme přijít poplatek zaplatit osobně na úřad?

Obec nabízí možnost platby 3 způsoby:

·         v hotovosti na obecním úřadě,

·         platební kartou na obecním úřadě či

·         převodem na účet obce č.ú. 3220201/0100 (zde uvedete jako variabilní symbol číslo popisné rodinného domu a do zprávy pro příjemce Vaše jméno a příjmení). Po zaplacení uvedené částky a připsání platby na účet obce, vám bude potvrzení o zaplacení automaticky vhozeno do schránky spolu se známkou, kterou si vylepíte na popelnici.

Budou popelnice nějak odlišeny podle četnosti svozů?

Ano, budou opatřeny známkou, kde bude jasně uvedeno o jakou frekvenci svozu se jedná.