Deset moderních kloubových autobusů usnadní dopravu do Prahy i do Neratovic

Nové autobusy pro Líbeznice

O 50 míst větší kapacita, klimatizace, pohodlné sedačky, bezhotovostní odbavení, nízkopodlažní uspořádání, tichý provoz a nejnáročnější norma EURO 6 – to všechno přináší na lince 348 Neratovice – Praha deset zbrusu nových kloubových autobusů. Slavnostního uvedení do provozu se v pátek 17. května zúčastnili zástupci měst, obcí, Středočeského kraje a také samotného dopravce – společnosti Arriva.Všechny líbeznické spoje se podařilo před čtyřmi lety zapojit do nového integrovaného systému veřejné dopravy ve Středočeském kraji a v Praze. Hned na to počet cestujících strmě vzrostl. Jen za první rok zde přibylo 25 % cestujících a jejich počet nadále roste.

To bohužel přineslo nové problémy s přeplněnými autobusy. „V nejvíce vytížených časech se lidé do autobusů těžko vmáčkli. Opakovaně jsme to s dopravci řešili a hledali možnost posílit počty spojů. To ale naráželo na odpor obyvatel Ládví,“ vysvětluje Martin Kupka. Východiskem proto mohlo být jedině nasazení autobusů s větší kapacitou. Problém byl ale v tom, že ty zase dopravce neměl k dispozici a na jejich výrobu a dodání se muselo čekat. Kraj v tomto případě pomohl a dopravcům prodloužil smlouvy, aby nové kloubové autobusy mohli pořídit.

Kapacitní autobusy lépe zvládají nárazovou poptávku, zejména u dopravy do škol nebo do zaměstnání. Kdyby se veřejná doprava neposílila kloubovými autobusy, muselo by se nasadit více standardních autobusů, což by bylo mnohem dražší, a také by bylo potřeba více řidičů, kterých je nyní akutní nedostatek.

„Deset autobusů na lince 348 dovrší dodávku celkem 25 nových kloubových autobusů na linkách mezi Prahou a Středočeským krajem. Kloubové autobusy na této lince nahradí původní krátké, které jezdily kvůli stále rostoucímu počtu cestujících často obsazené na hranici své přepravní kapacity. Všechny nové kloubové autobusy jsou nízkopodlažní, plně klimatizované, vybavené pohodlnými sedaly s vyššími opěrkami a větším počtem LCD obrazovek s informacemi o zastávkách,“ vysvětluje ředitel Arrivy Daniel Adamka.

„Nové autobusy splňující nejpřísnější emisní normu EURO 6 také znamenají výrazné snížení hlukové a emisní zátěže, což byl jeden z požadavků Prahy 8,“ dodal zástupce ředitele pro dopravu a marketing Integrované dopravy Středočeského kraje Martin Jareš.

Fotogalerie